Giveaways en promotiemateriaal voor uw beurs of evenement

Organiseert u een evenement? Heeft u een stand op een beurs? Dan bent u vast op zoek naar giveaways en promotiemateriaal. Of een goodiebag om uit te delen. In deze blog helpen we u op weg met een aantal handige tips & tricks.
bekijk direct alle beursartikelen en giveaways
Het uitdelen van fysieke geschenken is nog altijd een van de beste manieren om uw naamsbekendheid te vergroten. Een effectief middel om de aandacht te vestigen op uw bedrijf of organisatie en te zorgen dat mensen uw naam onthouden. Bovendien:
- Klanten zijn 2,5 keer eerder geneigd om een positieve mening te hebben over het bedrijf na het ontvangen van een fysiek relatiegeschenk
- 85% van de ontvangers onthoudt het bedrijf waarvan ze het geschenk ontvangen hebben.
- 46% van de ontvangers heeft een positiever beeld van het bedrijf als het product milieuvriendelijk is
- Promotieartikelen worden over het algemeen jarenlang bewaard, dus uw bedrijf is lang in beeld
Bron: Advertising Specialty Institute (2019 & 2020)
Een goede voorbereiding…
... is het halve werk, zeker bij het organiseren van of deelnemen aan een beurs. Belangrijk is dat u op tijd begint met regelen, zeker als u afhankelijk bent van externe leveranciers. Ook voor relatiegeschenken en giveaways kunt u maar beter vroeg beginnen met oriënteren, offertes aanvragen en contact leggen. Toch last-minute iets nodig? Neem dan direct contact met ons op, we denken graag met u mee. Of neem een kijkje bij de geschenken die snel geleverd kunnen worden.
Consistente promotie met beursartikelen
Herkenbaarheid is ontzettend belangrijk in de wereld van marketing. Zorg daarom voor consistentie in uw beursstand en het promotiemateriaal dat u gebruikt en uitdeelt. Als alles in uw huisstijl is uitgevoerd, kan er weinig misgaan. Het ziet er professioneel uit en (potentiële) klanten onthouden een goed aangeklede stand en promotieartikelen waarin oog is voor detail!
Sluit aan bij de doelgroep
Als u weet wie uw doelgroep is, kunt u specifieker kijken naar het promotiemateriaal dat u uitdeelt. Dat maakt het makkelijker om iets te kiezen wat echt aansluit bij de interesse van de doelgroep. Kijk bijvoorbeeld naar de sector, het thema van de beurs of de gemiddelde leeftijd van de bezoekers. U kunt ook kijken naar het seizoen waarin het evenement plaatsvindt.
Onze tips voor duurzame giveaways
De geheime formule is: originaliteit + toegevoegde waarde (praktisch nut) + herkenbaarheid = een goed promotieartikel. Voeg daar nog een scheutje duurzaamheid aan toe om het helemaal af te maken. Opvallen doe je namelijk niet met een schreeuwerig design, maar met originaliteit. Verras uw (potentiële) klanten met iets origineels dat bijblijft.
- Iets eetbaars. Denk aan bedrukt fruit zoals een appel met logo, of een Tiny Tony met sticker, of een kleine Tony reep met wikkel.
- Iets wat mensen kunnen zaaien of planten. Denk aan een kaartje van groeipapier, een Sprout potlood met zaden of een zaadbom weggever.
- Iets praktisch. Pennen doen het nog altijd goed, maar ook een mooie waterfles of (thermos)beker of zonnebril.
Goodiebags als promotiemateriaal
Bij de meeste evenementen is een goodiebag onderdeel van het promotiemateriaal. Bij Greengiving kunt u kiezen uit heel veel verschillende soorten goodiebags. Vooral katoenen tassen en papieren tassen zijn populair vanwege hun duurzaamheid en uitstraling. De goodiebags kunnen zowel op de voor- als achterkant worden bedrukt, zodat uw bedrijf of organisatie optimaal zichtbaar is!
Volg ons op social media
Voor 't laatste nieuws als eerste
Populaire blogs