• 18 januari 2021
  • leestijd 3 min.

Waarom zou je kiezen voor duurzame relatiegeschenken?

Leuk hoor, zo’n webshop met duurzame relatiegeschenken, maar wat is daar nu precies de meerwaarde van? Waarom zou ik investeren in eco relatiegeschenken? Het zou heel goed kunnen dat je jezelf dit afvraagt. In deze blog vertellen we je de meerwaarde van duurzame geschenken en laten we zien waarom ze een positieve impact hebben voor je organisatie. 

Goed voor je reputatie 

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om duurzaam te ondernemen met oog op een betere wereld. Vanuit deze missie wordt er op allerlei niveaus nagedacht over duurzaamheid, hergebruik en het verantwoord omgaan met mensen en materialen. Een manier om dit uit te stralen naar je klanten en medewerkers, is door middel van relatiegeschenken. Met duurzame geschenken laat je zien dat je geeft om het milieu. Denk je nu “maar wat moet ik dan kiezen?”, ga dan eens rondneuzen tussen onze ruim 1300 producten. Tip: groeipapierkatoenen tassen en Doppers zijn op dit moment erg populair! 

 

Als je kiest voor eco geschenken, levert dat bovendien een hoge waardering van je klant op. Dat blijkt uit onderzoek van promovenda Arianne van der Wal en Mark van Vugt, hoogleraar psychologie aan de Vrije Universiteit. Duurzame relatiegeschenken dragen dus op een positieve manier bij aan het imago en de reputatie van jouw merk of bedrijf. Klanten hebben een positievere indruk en zien je als meer maatschappelijk betrokken. En dat is belangrijk toch?  

 

Goed voor het milieu 

Recycle, reduce en reuse: een belangrijk principe als het gaat om verantwoord duurzaam ondernemen. Daarom is een relatiegeschenk gemaakt van natuurlijke of gerecycelde materialen een uitstekende keuze. Bekend zijn natuurlijk bamboe en katoen, maar wist je dat er ook producten zijn van kurk, tarwestro of zelfs koffiedik? Lees alles over de verschillende materialen in deze blog. Een aantal tips ter inspiratie:  

 

Goed voor je klanten en relaties 

Mensen houden van verhalen. Een relatiegeschenk ontvangen waar een duurzaam verhaal achter zit, is dan ook ontzettend leuk. Het verhaal zorgt ervoor dat mensen kunnen plaatsen wat het product zo duurzaam en milieuvriendelijk maakt. En... goed voorbeeld doet goed volgen. Je kunt je klanten dus inspireren om ook duurzaam bezig te zijn.  

 

Drie sterke voorbeelden van producten met een verhaal zijn Dopper,Tony's Chocolonely en Bambook. Dopper inspireert mensen om de plastic afvalberg in onze oceanen te verminderen door herbruikbare waterflessen te gebruiken. Bovendien worden met elke verkochte Dopper drinkwaterprojecten gesteund. Tony's Chocolonely heeft als missie om met haar fairtrade chocoladerepen de chocoladewereld 100% slaafvrij te maken. Bambook wil met haar uitwisbare notitieboekjes papierverspilling en ontbossing tegengaan. Voor elke aangeschafte Bambook wordt zelfs één boom geplant.

 

Dus...  

Als je toch relatiegeschenken nodig hebt, kun je er dus net zo goed voor zorgen dat ze duurzaam zijn. Dat is beter voor het milieu, voor je relaties en voor je bedrijf. Kortom, een win-win-win situatie!